Geldim, Gördüm, Yendim.

1. Geldim, gördüm, yendim.
2. Marlboro'da aslan figürlerinin altında yer alan yazı
3. Tokat civarlarında julius sezar'ın söylediği bir sözdür. ayrıyeten bu başlık dışında 3 başlıkta daha detaylı olarak incelenmiştir. efes'teki geveze taklitçinin kim olduğu hala araştırılmaktadır.
4. Anadolumuzun bir kentinde, marlboro'nun büyük boy panosunun üzerinde bulunan bu yazı* itinayla karalanmıştır. esnaf amcaya, "emmi neden karaladın orayı?" diye sordulur, "aman evladım, o masonların, yahudilerin şiyisiymiş, yemini yemini.." diye cevaplar amca. (yaşanmıştır)
5. Veni - venture - gezi,sefer,seyehat
Vidi - vidicious - görünen, görmek
Vici - victory - zafer
6. Asterix 'in bir filminde bu sözle dalga geçilmektedir. yüce sezar bir türlü fethedilemeyen galya köyüne bakar ve:
"geldim, gördüm...ve gözlerime inanamıyorum!"
7. Latince "geldim, gördüm, yendim" anlamına gelir. sezar'ın bosporos kralı pharnaces'i yendikten sonra söylediği söz olarak anılır. ayrıca michael guillen tarafından yazılan dünyayı değiştiren beş denklem- matematiğin gücü ve şiirselliği (five equations that changed the world- the power and poetry of mathematics) adlı eserde yer alan üçlü bir bölümdür. veni bölümünde bilim adamının kendi gizemli konusuna nasıl ulaştığı, vidi bölümünde konunun nasıl esrarengiz bir havaya büründüğü, vici bölümünde bilim adamının gizemi çözüp tarihi bir denkleme ulaşması anlatılır.
8. Pek kibirli latince tekerleme..
9. "vvv" olarak temsili bir anlatımda bulunmanın da mümkün olduğu sezar aforizması.
10. Marlboro isimli sigaranın figürlerini hatırlatan sözcük öbeği
11. Mihridates'in ölümü üzerine yerine geçen oğlu ıı. pharnake farnas roma hakimiyetini kabul eder. bir müddet sonra kayser'le pompeis arasında çıkan ihtilaftan istifade ederek roma'ya karşı ayaklanır.
bunun üzerine roma diktatörlerinden jül sezar orduları ile suriye üzerinden anadolu'ya oradan da Zile'ye gelir. pharnake daha önce babasının amiral triarius'u yendiği yer olan bugünkü altıağaç denilen yerde jül sezar ve ordusu ile karşılaşır. (zile'ye 5 km mesafedeki yünlü köyü'nün karşı yamaçları veya yayla yolu ile yünlü köyü arasındaki bir yer olmalıdır).
çok çetin ve kanlı bir savaş olur. sezar'ın ordusu büyük zayiat verirse de sonuçta ıı. pharnake ağır bir yenilgiye uğrar.
zafer sezar'ındır.
sezar uzun ve yorucu bir yolculuktan sonra, 5 saat gibi kısa bir süre içerisinde elde ettiği zaferin sevincini Zile'den roma'ya bildirir. zile'de ilâhi törene nail olan sezar'ın, kısa ama anlamı büyük olan bu mektubundaki veni - vidi - vici, geldim - gördüm - yendim sözlerini silindirik mermer bir taşa yazdırır. yakın zamana kadar zile kalesi'nde olduğu bilinen bu taşın, çalınması neticesinde nereye götürüldüğü bilinmemektedir.